Widget left

Add widget content here

Widget right

Add widget content here

Predplatite se na naš bilten

Pretplatite se na naš newsletter kako bi primali važne obavijestii . Vaša e-mail adresa neće biti otkrivena nikome.

Ostanite u kontaktu!

The reservation has been send, we will contact you soon!

Vijesti broj: 21/2017

Nema komentara30 Ožujak 17:41

Oldtimerski sajam u Ljutomeru

U nedjelju, 2. travnja 2017. godine od 7:00 do 15:00 sati u Ljutomeru se održava oldtimerski sajam, Prešernova 25, društveni prostori-bivši MTT. Prodaju se ili zamjenjuju: mopedi, skuteri, automobili, bicikli, zamjenski dijelovi, oprema za vozače, registarske tablice, medalje, prospekti, razglednice, kacige, diplome, plakete, značke, vojnička oprema, literatura, vozačke dozvole, fotografije, akustika i druga starina. Izlagači se trebaju  javiti organizatoru na telefon-mobitel : 00386 (0) 41 815 821.

Podsjetnik za događanja u mjesecu travnju 2017. godine u Republici Hrvatskoj

  1. travnja 2017.Našice, tradicionalna izložba povijesnih-starodobnih vozila na Uskrsni ponedjeljak, organizator: Oldtimer klub Našice, kontakt 095 818 13 32, tajnik Goran Flisak, klub@oldtimer-nasice.hr
  2. travnja. 2017. – Bedekovčina otvaranje sezone, blagoslov motora i motorista u crkvi Sv. Barbare u Bedekovčini, organizator: Oldtimer klub Zabok, kontakt: 049 223 508, tajnik Ivan Franjčec, ivan.franjcec1@kr.t-com.hr  .
  3. travnja 2017. – Umag, 8. međunarodna oldtimerska izložba, promotivni susret za sve vrste povijesnih-starodobnih vozila, organizator: oldtimerski klub „Eppur si muove“ Umag, kontakt: Milan Vukšić,predsjednik, 091 1335362 ili 095 2717631, milan.vuksic@pu.t-com.hr     Kristian Mojzeš, tajnik, 0918834253.

 Klasika: De Tomaso Mangusta

Mangusta je za svoje vrijeme bila napredan automobil sa nezavisnim ovjesom i disk kočnicama. Uprkos činjenici da je zaostajala  za V12 vršnjacima iz Lamborghini i Ferrari tabora, bila je izbor individualista. Mangusta je talijanska riječ za mungosa.

Alejandro De Tomaso bio je Argentinac, koji je sreću okušao u mnogim automobilističkim sferama i vodama. Godine 1957. i 1959. čak se takmičio i u Formuli 1, ali nije zabilježio neke značajnije rezultate. De Tomaso je imao osjećaj za estetiku te je shvatio značaj karoserista kao što su Vignale i Ghia (koju je kasnije prodao Fordu). Motociklisti znaju šta su Moto Guzzi i Benelli-i to je De Tomaso vrlo pametno pripojio svojoj matičnoj tvrtki. Jedan duboki naklon zaslužio je zato što je 1975. spasio od bankrota i propasti jedan Maserati. Uz Innocenti ga je mnogo godina kasnije prodao FIAT-u. Mangusta je razvijena na bazi prethodnog modela Vallelunga, sa istim principom lake karoserije na ultra modernoj aluminijumskoj šasiji. Vrlo prisutan duh Amerike i voljenih “muscle” automobila oslikava se u činjenici da su motor i mjenjač od kultnog Forda GT40. Giorgetto Giugiaro darovao je  Mangusti njenu nezaboravnu liniju, sa dvodjelnim poklopcem motora, za čiju ljepotu mehaničari kažu da je u neposrednom nesrazmjeru sa pristupačnošću motoru i lakoći rada na motoru.

Izvor: Connoisseur

Raspored težine 32/68 donio joj je reputaciju “mješanca”, jer kažu da nije  lako voziti je brzo. Maksimalna brzina iznosila je 250 km/sat. Unutrašnjost je tijesna i i neudobna, kabina se lako zagrijava do nepodnošljivih temperatura, jer cijevi hladnjaka prolaze ispod sjedala putnika. Sve u svemu, lista svakodnevnih nepraktičnosti je podugačka, ali ovakav automobil se nikako ne kupuje zbog lakoće vožnje, održavanja ili ugodnosti na dnevnoj bazi.

U vremenu od 1967. do 1971. godine proizvedeno je 401 primjeraka. Od toga ih je u voznom stanju malo više od pola, tako da je u pitanju najpoželjniji i svakako najskuplji model tvornice. Daleko poznatija Pantera bila jeftinija za proizvodnju, i samim tim manje kolekcionarski orijentirana.Od ukupnog broja, 50 automobila proizvedeno je za tržište SAD-a, s jednostrukim svjetlima, a ovi primjerci nisu toliko traženi, jer je estetika izvornika ipak prevladala. Na Američkom tržištu, dobro očuvana Mangusta bez ikakvih ulaganja može se naći za 150 tisuća dolara. Opravdana je pretpostavka da je kupnja tog automobila dobra investicija, zbog rasta cijena takve vrste automobila.

Moskvič s prijeđenih milijun kilometara

Evo još jednog automobila sa prijeđenih milijun kilometara. Vijes nam stiže iz Savezne Republike Njemačke. Radi se o Moskviču 408 iz 1975. godine, s motorom 1.4 , 50 Ks, najvećom brzinom od 120 kilometara/sat, kojemu je do brzine od 100 km/sat trebalo 33 sekunde, a prva brzina nije bila sinkronizirana. Potrošnja na otvorenoj cesti iznosila je 12 litara, a razlika od Mercedesa 124 W s prijeđenih milijun kilometara o kojem smo izvijestili u prošlom broju  je ta što su za to Moskviču bila potrebna dva motora. Nekad popularno vozilo u zemljama istočnog bloka, u relativno dobrom stanju može se danas kupiti po cijeni od 2.500,00 do 3.500,00 eura. Ovo vozilo rijetko se susreće na našim cestama.

 

 

 

 

Komentari su zatvoreni.